"זו תהיה תכנית הסתה" החכי"ם נגד העיתונאי מהשמאל

נתי קאליש No Comments on "זו תהיה תכנית הסתה" החכי"ם נגד העיתונאי מהשמאל

מספר חברי כנסת פנו ליו"ר הכנסת ולמנכ"ל ערוץ הכנסת בעקבות תכנית שאמורה לעלות שבוע הבא בערוץ, שלטענתם המגיש המיועד של התכנית התבטא בעבר נגד החרדים והימין באופן מסית | כל הפרטים

צילום: Tomer Neuberg/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביוזמת ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, שיגרו מספר חברי כנסת מכתב למנכ"ל ערוץ הכנסת וליו"ר הכנסת כנגד התכנית של העיתונאי ירון לונדון שאמורה לעלות בערוץ הכנסת החל מליל תשעה באב. על פי פרסומים בתקשורת, ערוץ הכנסת מתכוון לשדר בימי הפגרה של הבחירות תכנית על ההיסטוריה של המחלוקות בעם היהודי בהגשת העיתונאי ירון לונדון.

"הננו להביא לתשומת ליבך את העוול שבדבר, כאשר ערוץ ממלכתי פרלמנטרי המשולם מכספי משלם המיסים ישדר תכנית העוסקת בשסע היהודי לדורותיו. על אחת כמה וכמה בתקופת בחירות המשסעות את העם, כאשר הדבר עלול להעמיק את הקרע ולגרום להסתה מסוכנת" כתבו החכי"ם.

"להזכירך, העיתונאי ירון לונדון השתמש בעבר בביטויים חריפים כנגד הציבור החרדי, הדתי לאומי והימין המסורתי. כך למשל המליץ "לכווץ את החרדים". אחרי אסון מירון בו נהרגו 45 מתפללים כתב לונדון "אני לא אבל על אסון מירון, אנחנו והחרדים לא בני עם אחד". לונדון הוסיף וכתב "אלפי צלליות זהות המתנועעות בקצב אחיד על מסך הטלוויזיה. מה אכפת לי אם כמה עשרו מהם ייפלו כמו דמויות קרטון זהות במטווח"? כך באכזריות ועוינות התייחס לונדון לאסון אנושי נורא.

"על המתנחלים התבטא לונדון בשנאה כאשר כינה אותם "כת המתנחלים". על גירוש גוש קטיף התבטא לונדון "הסיבה שהיו שלוש אוגדות בהתנתקות היא כי הימין הוא אלים. איום באלימות מתחיל בקרית ארבע".

"אילו היה לונדון נקרא להגיש תכנית אודות מזג האוויר או תמונות נוף מאפריקה, כי אז החרשנו. אך נדהמנו לשמוע שדווקא אותו לונדון יגיש תכנית שתעסוק ב"מלחמות היהודים", כאשר היהדות הנאמנה תוצג כאשמה ב"דם הרע" במדינה. כמה אירוני שהתכנית הראשונה אמורה לעלות על המסך בליל תשעה באב, לילה בו מתאבל כל עם ישראל על שנאת חינם" טענו החכי"ם.

"נבקש לדחות את שידור התכנית לפחות עד אחרי הבחירות, אם בכלל, זאת כדי למנוע הסתה מבישה ומחפירה בערוץ הכנסת. אסור להכתים את ערוץ הכנסת בכתם האיבה והשנאה הסותרים את עצם זכות הקיום של ערוץ השייך לכלל אזרחי המדינה". על המכתב של ח"כ ישראל אייכלר חתומים הח"כים מאיר פרוש, ינון אזולאי ואיתמר בן גביר.



0 תגובות